Klaar voor transport!

klaar voor transportBubbeltjeswrap. Check. Tape. Check. Daar ga je Willem I! Je streed dapper tegen Napoleon, maar je verliest geheid van deze rol oranje tape. Dus ontspan, geef je over. Geen zorgen, we pakken je zorgvuldig in en je krijgt een hele fijne nieuwe bestemming. Ken je die home makeover-programma’s? Dat moment dat de bewoners eindelijk het eindresultaat mogen zien? Zo’n ervaring zul je krijgen zodra jouw blinddoek afgaat we jou uit de verpakking halen. Je zult aangenaam verrast zijn! En ik beloof je: je zult je thuis voelen.

Het is ook allang tijd dat je wordt geplaatst in een museum, vind je niet? Nu sta je hier maar een beetje te niksen. Wij zullen jou tentoonstellen. En met jou nog vele andere werken. Mensen zullen jou zien: elke haarlok die vakkundig is uitgehouwen, jouw opstaande kraag, elke rimpel in je voorhoofd – of je dat nou wilt of niet.

De zalen zien er nu al prachtig uit en worden binnenkort ingericht. De collectie bestaat uit kunstwerken uit de openbare ruimte en Willem I maakt deel uit van de openingstentoonstelling. Tijd dat de buste wordt geplaatst in het museum dus! Dat wordt nog wat als we De Kus moeten inpakken. Ik zal zeker een ladder nodig hebben, en heel veel bubbeltjeswrap, en tape!

Terwijl de bouw van het Museum voor Kunst in de Openbare Ruimte in volle gang is, neem ik jullie mee voor een kijkje achter de schermen. Een museum is niet in één dag gebouwd. Nee, ook niet in twee dagen. Er komt een hoop bij kijken. Kijk mee!