Kunst kijken vanuit je luie strandstoel tijdens de stadsoase

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Image_Widget”][/siteorigin_widget]

CODA en het museum voor kunst in de openbare ruimteĀ bundelen krachten voor Kunst vanuit je luiestrandstoel

Wie zegt dat kunst kijken inspannend hoort te zijn? Museum voor Kunst in de Openbare Ruimte en CODA bewijzen het tegendeel met de nieuwe tentoonstelling Kunst kijken vanuit je luie strandstoel. Museum voor KOR en CODA bundelen in het kader van de StadsOase de krachten. Resultaat is een smartphone audiotour die bezoekers op een laagdrempelige manier laat kennismaken met de beelden van CODA op het Cultuurplein. De beeldhouwwerken variƫren van figuratief tot abstract en van werken met een grote kunsthistorische waarde (Hildo Krop, Ossip Zadkine) tot werken van Apeldoorns trots (Frans Polman, Guido Nieuwendijk).

Om de audiotour te kunnen beluisteren heb je alleen een smartphone nodig met internetverbinding. Het is aan te raden een koptelefoon te gebruiken. Voor de mensen zonder smartphone zijn er mp3-spelers te leen. Deze zijn op te halen bij de informatiebalie waar ook een plattegrond en een strandstoel klaarstaan. StadsOase heeft tot en met zondag 21 augustus elke zondag plaats op het Cultuurplein tussen CODA en Gigant. De audiotour is vanaf 24 juli dagelijks te beluisteren. Uiteraard ook als er geen StadsOase is. De audiotour, plattegrond en strandstoel zijn gratis te gebruiken.